*iklan*

lovaahhhh!

Selamat Datang~..

Sunday, January 13, 2013

Tempoh Penggunaan Alat Solek

hye, skali g aq nak uat enrty pasal mekap, aq nak share ngn korang..ni sangat2 penting dan sila amik perhatian.. buat si penggemar mekap termasuk aq, kalau dh gila mekap gila jugak..dah pasti la macam2 jenis alat mekap korang ado, pd yang x ado tu usaha gigih la untuk dapatkan ye? aq pon kalau leh 1 kedai elianto aq nak orong tapi ape kan daya ni jela yang aq mampu..haha...sape yang suke abiskan duit gaji semata-mata nk eli menatang ni sila angkat kening ye..haha.. YEAYYYY! sep sikit, kita gang..

Tapi korang tau x yang setiap alat mekap tu ada tempoh penggunaan terhad? xtau? meh aq kasi korang tau..memang setiap alat mekap ado tulis tarikh luput tapi itu kalau kita lom calit ke muka, kalau dah calit kene la ikot tempoh yang aq berikan..lain la niat korang beli tu untuk hiasan jewww..kuangkuangkuang..

Krim Foundation   : 1 1/2 tahun
Liquid Found.       : 1 tahun
Concealer             : 1 tahun
Cream Powder     : 1 tahun
Powder                : 2 tahun
Blusher                 : 2 tahun
Cream blusher      : 1 tahun
Cream E/shadow  : 1 tahun
Powder E/shdow  : 1 tahun
E/liner pencil         : 1 tahun
E/liner liquid          : 3-6 bulan
Mascara               : 1-3 bulan
Lips liner               : 1 tahun
Lipstik                  : 2 tahun
Lip Gloss              : 1 1/2 tahun

So, kalau ada yang degil masih nak pakai leih dari tempoh aq xkisah, kang ado gak muka berkudis..hahaha.. jujur aq memang ada pengalaman..korang ukan mak andam pon..guna yang penting sudah x perlu la beli berbeg-beg bagai...xda la berat sangat ati korang nak buang...tol x?

k bye....



No comments: